Η Διεύθυνση Ψηφιακής Διακυβέρνησης – DigiGov – της ΕΔΥΤΕ υποστηρίζει τον θεσμικό ρόλο της ως σύμβουλος του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό της Δημόσιας Διοίκησης, όπως αυτό ορίζεται και συγκεκριμενοποιείται στη Βίβλο Ψηφιακού Μετασχηματισμού 2020-2025.
Η Διεύθυνση ειδικεύεται σε θέματα έρευνας, σχεδιασμού και υλοποίησης ψηφιακών υπηρεσιών και υιοθετεί, εξειδικεύει και προωθεί τα ανοιχτά πρότυπα, το ανοιχτό λογισμικό, τον ανθρωποκεντρικό σχεδιασμό και ευέλικτες μεθοδολογίες υλοποίησης. Απώτερος σκοπός της Διεύθυνσης είναι μέσα από τα έργα που σχεδιάζει, και υλοποιεί, να επιλέξει, να αναδείξει και να αναπτύξει εργαλεία, μεθοδολογίες και καλές πρακτικές που προωθούν την καινοτομία και την εφαρμογή τους σε όλο το εύρος της Δημόσιας Διοίκησης.
Στο πλαίσιο της συμμετοχής της ΕΔΥΤΕ στην 85η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ), στο περίπτερο 12 του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης , η Διεύθυνση Ψηφιακής Διακυβέρνησης της ΕΔΥΤΕ οργανώνει το βιωματικό εκπαιδευτικό εργαστήριο
“Σχεδιάζοντας ψηφιακές δημόσιες υπηρεσίες με επίκεντρο τον πολίτη”.
Στόχος εργαστηρίου:
Μέσα από παρουσιάσεις και πρακτικές ασκήσεις οι συμμετέχοντες θα έρθουν σε επαφή με τις μεθοδολογίες service design και agile development, και θα εκπαιδευτούν σε συγκεκριμένα εργαλεία. Συγκεκριμένα, οι συμμετέχοντες θα μάθουν πώς σχεδιάζουμε, υλοποιούμε και διαχειριζόμαστε ένα έργο end-to-end (project planning & management) - από την έρευνα αναγκών των χρηστών μέχρι την υλοποίηση της εκάστοτε τεχνολογικής λύσης - βάζοντας στο επίκεντρο της διαδικασίας τον τελικό χρήστη της υπηρεσίας, ακολουθώντας σύντομους κύκλους ανατροφοδότησης (σε αντίθεση με το παλαιότερο μοντέλο Καταρράκτη - Waterfall Development) και συν-διαμορφώνοντας το τελικό αποτέλεσμα εμπλέκοντας σε κάθε φάση τα κατάλληλα άτομα και ομάδες χρηστών.
Agenda εργαστηρίου:
Α Μέρος - Μεθοδολογική προσέγγιση (60 λεπτά)
- Καλωσόρισμα συμμετεχόντων και σύντομη παρουσίαση του ΕΔΥΤΕ και της Διεύθυνσης Ψηφιακής Διακυβέρνησης (10 λεπτά)
- Εισαγωγή στη μεθοδολογία και βασικά εργαλεία του ανθρωποκεντρικου σχεδιασμού δημοσίων ψηφιακών υπηρεσιών (20 λεπτά)
- Παρουσίαση έργων του ΕΔΥΤΕ (case studies) καθώς και πώς προσεγγίζει και εφαρμόζει σε αυτά μεθοδολογίες ανθρωποκεντρικού σχεδιασμού (service design) και ευέλικτης ανάπτυξης υπηρεσιών (agile development). (15 λεπτά)
- Συζήτηση - ερωτήσεις συμμετεχόντων (15 λεπτά)
Β Μέρος - Πρακτική Άσκηση (75 λεπτά)
- Οι συμμετέχοντες χωρίζονται σε επιμέρους ομάδες των 4-5 ατόμων έκαστη (5 λεπτά)
- Εισαγωγή στην πρακτική άσκηση - Εξήγηση στόχου και τρόπου πραγματοποίησης & ερωτήσεις συμμετεχόντων (10 λεπτά)
- Πρακτική άσκηση: Σχεδιασμός έργου ψηφιακής δράσης ακολουθώντας τα βήματα του ανθρωποκεντρικου σχεδιασμού (service design). (40 λεπτά)
- Παρουσίαση ομάδων στην ολομέλεια (20 λεπτά)
Γ Μέρος - Συζήτηση/Ανατροφοδότηση (15 λεπτά)
- Συζήτηση με συμμετέχοντες σχετικά με το τι αποκόμισαν από το το εργαστήριο και πως αυτά που έμαθαν θα μπορέσουν να τα εφαρμόσουν στην εργασία τους
- Ερωτηματολόγιο αξιολόγησης εργαστηρίου.
Facilitators/Moderators:
- Σπύρος Καπετανάκης, Επικεφαλής Τμήματος Συμμετοχικότητας & Ανοιχτών Δράσεων, Διεύθυνση Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ΕΔΥΤΕ
- Βάσια Χριστουλάκη, Service Designer, Τμήμα Συμμετοχικότητας & Ανοιχτών Δράσεων, Διεύθυνση Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ΕΔΥΤΕ
- Δημήτρης Αντζουλίδης, Business Analyst & Project Manager, Τμήμα Συμμετοχικότητας & Ανοιχτών Δράσεων, Διεύθυνση Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ΕΔΥΤΕ
Mέρα:
Παρασκευή 17.09.21 |18:00
Τοποθεσία:
85η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ), στο περίπτερο 12 του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης
Θα υπάρχει η δυνατότητα παρακολούθησης εξ αποστάσεως για το πρώτο μέρος του εργαστηρίου, όπου οι συμμετέχοντες θα μπορούν υποβάλουν ερωτήσεις μέσω χρήσης διαδραστικής πλατφόρμας.
Ο σύνδεσμος για την εξ αποστάσεως παρακολούθηση:https://www.youtube.com/user/EDETvideos/videos